Del 3: Katter på utställning i Varberg 2014-03-29 …

… och kattmor med tre små barn upptäcker möss i källaren …

Katt Show - Varberg - 2014-03-29

Katt Show – Varberg – 2014-03-29

Gatukatten Bob kopiera… men först, jag har precis läst en bok, en bok som jag tyckte var väldigt bra. Gatukatten Bob heter boken och den handlar om två vinddrivna individer som möts och som blir bästa vänner, en gulhårig katthane och en långhårig man, James Bowen. Den senare är liksom Bob i sina bästa år men James har misskött de åren en aning, han går på avvänjning från heroin och han bor i en ”träningslägenhet” i London när han inte sitter någonstans på stan och spelar gitarr för att få ihop lite pengar till sig och Bob. När han allt oftare blir trakasserad eller till och med hämtad av polis börjar han i stället att lagligt sälja en tidning som heter The Big Issue.

Om jag vore kvinna så skulle jag säga att boken är bedårande, men jag är inte kvinna så bedårande skriver jag inte, det ordet ingår inte i mitt ordförråd. Men boken är alldeles bedårande. Och mycket spännande, rakt upp och ner berättad prosa. Tyvärr så läste jag den färdigt på en dag, jag kunde inte sluta läsa nämligen, så nu skall jag försöka hitta uppföljaren, The World According to Bob, någonstans, helst på biblioteket. Jag tror dock inte att boken finns på svenska ännu.

Vykort (poststämplat 1960) från byrålådan

Vykort (poststämplat 1960) från byrålådan

Jag har inga uppgifter om vad mamma katt gjorde för att åtgärda mössproblemet men normalt sett så brukar ju katter vara bra på att finna på råd i sådana situationer. Jag hör av mej om jag får besked om att källaren är musfri igen.

Backasjöns L Grynet - Somali och Veteran - Varberg - 2014-03-29

Backasjöns L Grynet – Somali och Veteran – Varberg – 2014-03-29

Backasjöns L Grynet ser inte ut att misströsta trots att hon är inlåst bakom galler. Om programbladet stämmer så är Grynet nästan 14 år gammal och har väl då en god erfarenhet från sådana här tillställningar. Denna dags bedömning gällde klass 4, Grand Premier of Europe – CAPM och huvudtiteln att erövra var World Premier. Grynet, en viltfärgad Somali,  är avlad och född av föräldrarna Septima’s Eros och Septima’s Lovisa och uppfödarna heter Ewa och Bo-Lennart Andersson, ägare är Lili-Marlen Karlsson. Grynet ställer ut sig för FHK, Föreningen Hallandskatten.

Katt Show - Varberg - 2014-03-29

Katt Show – Varberg – 2014-03-29

Den lurviga katten med de stora runda pupillerna har jag tyvärr inga uppgifter om så ni får nöja er med att bara titta på den utan att veta vem det är.

Bruce - huskatt - Katt Show - Varberg - 2014-03-29

Bruce – huskatt – Katt Show – Varberg – 2014-03-29

Bruce heter han, den svarta huskatten med de pigga gula ögonen, som är behagligt inbäddad i sällskap med ägaren Thea Marie Livgard (jag tror i alla fall att det är hon). Bruce är född i april 2012, av okända föräldrar förstås, det är ju vanligast bland huskatter, och han skall mäta skönheten i klass 19B, huskatter äldre än 10 månader. Bruce representerar ORKK, Oslo Rasekattklubb.

o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o

Det här inlägget postades i Bildblogg, Bilder, Djur, Familj, Fotoblogg, Halland, Katt, Katter, Photo blog, Uncategorized, Underhållning, Varberg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Del 3: Katter på utställning i Varberg 2014-03-29 …

  1. Maud Dickson skriver:

    tack för att du skriver om våra kattutställningar

    Liked by 1 person

Kommentera

